Winkelmand

Volg je ons al?

Volg je ons al?

Retourneren

Wil je een artikel retourneren? Dan dient het artikel in de originele staat, met eventuele toebehoren en in de originele verpakking te worden teruggestuurd, indien redelijkerwijs mogelijk. We adviseren je om de originele verpakking en verzenddoos bij ontvangst voorzichtig open te maken, zodat je deze kunt gebruiken voor het retourneren. Je mag artikelen tot 30 dagen na ontvangst retourneren. Retourneren is gratis. Na het aanmelden krijg je nog 14 dagen om het product terug te sturen.

Hoe werkt het:

  1. Wij hebben twee formulieren voor retourneren. Een voor producten die door ons zijn verzonden en een voor producten verstuurd door verkooppartners. Allebei de formulieren laten alleen de producten zien die je ook werkelijk met het betreffende formulier terug kunt sturen. Hier kun je dus geen fouten in maken. Mocht je toch van tevoren willen weten door welke partij een product verstuurd is. Bijvoorbeeld om te weten welk formulier je moet gebruiken. Dan kun je deze informatie vinden op de bijhorende productpagina. Net onder de omschrijving achter “Verstuurd door:” en ook na het openen van de tab “Bezorgen en retourneren”.
  2. Als je nog geen account hebt en een product wilt retourneren dan kun je hier producten van verkooppartners retourneren en hier direct retourneren naar Cadeaumatch.nl. Heb je wel al een account? Dan kan het nog makkelijker en kunnen wij informatie uit je accountgegevens ophalen. Ga hiervoor naar de “mijn account” omgeving. Hier vind je een overzicht van je bestellingen met bij iedere bestelling een bijhorende retourneerknop.
  3. Vul het betreffende formulier goed in en probeer zo volledig mogelijk te antwoorden.
  4. Je ontvangt snel na het aanmelden van je retour een email met verdere retourinstructies.
  5. Pak je retour goed in. Gebruik hiervoor een stevige doos, zoals de doos waar je het product in hebt ontvangen. Zo houd je de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.
  6. Stuur het pakketje gratis terug via een postkantoor of andere retourneerlocatie bij jou in de buurt.
  7. We sturen je een mail als we je retour hebben ontvangen. Je ontvangt vervolgens binnen 14 dagen je geld terug op het bij ons bekende rekeningnummer. In het geval van achteraf betalen vervalt je betaalverplichting.

Producten die niet retour kunnen:
De meeste producten kun je probleemloos retourneren. Helaas zijn er ook producten die niet terug kunnen worden gestuurd:

  • Verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet teruggestuurd kunnen worden
  • Producten met een beperkte houdbaarheid
  • Op maat gemaakte producten
  • Gepersonaliseerde producten
  • Producten die tijdens het leveren onherroepelijk vermengd raken met andere zaken

Als een product niet geretourneerd kan worden, staat dit ook aangegeven op de pagina van het product.

Hoe moet ik mijn product inpakken voor het retourneren?
Het liefst in de originele verpakking. Deze is namelijk precies afgestemd op het product waardoor de kans op beschadigingen het kleinst is. We raden je aan de verpakking voorzichtig te openen en tot zover nodig is om je bestelling te controleren. Heb je de originele verpakking niet meer of kan het niet meer worden gebruikt? Dan kijken wij graag mee. Zo kunnen wij je adviseren over hoe je het product het beste terug kunt sturen. Let er alsjeblieft wel op dat met sommige producten waardevermindering kan optreden als je het anders behandelt dan nodig is om te controleren. Dit kan invloed hebben op het bedrag dat teruggestort zal worden.

Krijg je het perfecte cadeau niet gevonden?

Hoe werkt Cadeaumatch.nl

Om je te helpen met nog sneller en makkelijker zoeken werken wij met positieve en negatieve tags. Deze kun je invoeren in de cadeauvinder op de homepage of selecteren in onze webshopomgeving in het overzicht bovenin of onder de individuele producten. Zo kun je nog gerichter zoeken.

Door een ‘positieve tag’ in te voeren zie je enkel producten die aan deze tag voldoen en zoek je heel gericht op deze tag. Je sluit dus producten in. Dit is vooral handig als je nog specifieker wilt zoeken dan met onze filters mogelijk is. Met negatieve tags sluit je producten uit die je niet wilt zien. Hiermee kun je sneller tot een relevante selectie komen. Weet je bijvoorbeeld dat de ontvanger van jouw cadeau wél van reizen houdt, maar niet van boeken? Dan voer je reizen bij de positieve tags in en boeken bij de negatieve tags. Je ziet dan alle producten uit de categorie reizen, met uitzondering van boeken.

Als je bij de resultaten een product ziet waar je meer van wilt zien, misschien iets leuks waar je zelf niet op was gekomen, dan kun je bij het betreffende product kijken welke tags hierbij horen. Je kunt vervolgens een of meerdere van deze tags activeren om zo meer van dit type product te zien. Andersom kun je ook tags uitsluiten als je een product ziet dat je niet bevalt of een producttype dat te veel wordt getoond in je zoekresultaten. Zo voorkom je dat je meer van zulke producten ziet.

Tags kunnen betrekking hebben op verschillende kenmerken van een product. Enkele voorbeelden zijn: verwijzen naar een hobby zoals tekenen, verwijzen naar een kenmerk zoals duurzaam of verwijzen naar een bekend merk zoals Lego.

Heb je niet genoeg tijd of weet je écht niet wat voor cadeau je wilt kopen? Dan kun je wel wat hulp gebruiken! We helpen je graag met onze persoonlijke cadeauvinddienst. Tegen een betaalbare prijs zoeken wij aan de hand van jouw wensen een geschikt cadeau. Je hoeft dus alleen maar je wensen door te geven, wij doen de rest.

  • We gaan direct voor je aan de slag
  • We nemen je al het werk uit handen
  • Bespaar tijd door ons team voor je te laten zoeken
  • Krijg een persoonlijke cadeauvinder uit het team
  • We vinden een cadeau waar je zelf niet snel op zou komen

Op cadeaumatch.nl kun je verlanglijstjes aanmaken. Je voegt een artikel aan je verlanglijstje toe door op het hartjesicoon op de productpagina te klikken. Je vindt je verlanglijstjes terug in je account of rechtsboven in de navigatiebalk. Je kunt deze op twee verschillende manieren gebruiken. Bewaar producten die je aan iemand (of jezelf) cadeau wilt geven. Dit kan handig zijn als je je nog aan het oriënteren bent en pas later iets wilt kopen. Als persoonlijke verlanglijst om met anderen te delen. Je kunt de door jou gemaakte lijst via WhatsApp, e-mail of op verschillende andere manieren delen. Een handig manier om je wensen door te geven. Handig voor je verjaardag of kerst en Sinterklaas. Je kunt de producten zelfs rangschikken en zo je favoriet(en) aangeven.

Bestellingen en bezorgen

Ja, je kunt ook als gast bestellen. Je profiteert dan niet van de voordelen van een account, zoals al jouw bestellingen op één plek inzien en verlanglijstje aanmaken.

Voor bestellingen betaal je geen losse verzendkosten. De verzendkosten zitten gedeeltelijk in de productprijs inbegrepen. Het andere deel van de verzendkosten betalen wij zelf om deze kosten schappelijk te houden voor onze klanten.

Ja, dat kan. Je factuuradres en bezorgadres hoeven niet hetzelfde te zijn. Vul bij het afronden van je bestelling het gewenste bezorgadres in. Dit adres is voor je hele bestelling. Als je bestelling uit meerdere delen bestaat is het niet mogelijk om het bezorgadres per product te laten afwijken. Je kunt in dat geval het beste losse bestellingen plaatsen.

Welke betalingen accepteren wij

Je kunt betalen via iDeal, PayPal, Apple Pay, Creditcard en achteraf betalen via Klarna.

Ja, dit kan. Achteraf betalen gaat via Klarna, selecteer dit als betaalmethode tijdens het afrekenen. Je dient de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.

Algemene vragen

Ja, retourneren is gratis. De retourtermijn is 30 dagen.

Ja, alle prijzen op cadeaumatch.nl zijn inclusief BTW.  Je vindt de BTW terug op je factuur.

Wettelijke garantie
Voor alle producten die je online koopt geldt een wettelijk garantie. Dit houdt in dat je artikel moet voldoen aan wat er beloofd is en wat je redelijkerwijs van het artikel mag verwachten. Wat je mag verwachten hangt af van het merk, de prijs, de belofte van de verkoper, de informatie op een productpagina of belofte in een reclame. Als je product tijdens normaal gebruik toch kapot gaat, heb je mogelijk recht op een gratis reparatie of vervangend product. De garantieduur is minimaal 6 maanden. De daadwerkelijke garantieduur verschilt per product.

Fabrieksgarantie
Naast wettelijk garantie heb je ook vaak recht op fabrieksgarantie. Ook hier geldt dat je bij normaal gebruik recht hebt op een reparatie of vervanging. Dit geldt dus niet als het artikel door je eigen toedoen defect is geraakt. De termijn van de fabrieksgarantie kan verschillen, vaak is dit 1 tot 2 jaar. Je vindt informatie over de fabrieksgarantie van het door jou gekochte product op de productpagina. Bij defecte artikelen wordt er vaak gebruikgemaakt van de fabrieksgarantie. Deze is namelijk vaak makkelijker en sneller afgehandeld dan je wettelijke garantie. Maar let er wel op dat je in sommige gevallen zelfs na het verlopen van een fabrieksgarantie nog recht kunt hebben op je wettelijke garantie

Ik heb een vraag